V nasledujúcej tabuľke nájdete rozdelenie všetkých funkcií a modulov e-shopu
Produkty
M
L
XL
XXL
Základné parametre produktov
UPRAVENÉ 1.7.2016
Základné parametre produktov
Nájdete ich cez administráciu v časti Produkty -> Základné parametre produdktov.
Slúžia na grafické vyobrazenie špecifických detailov tovaru. Pri oblečení to môžu byť napr. ikonky s informáciami o praní či žehlení.
Náležitosti produktov
Náležitosti produktov
Ako prvé je potrebné nastaviť si náležitosti, ktoré budete potrebovať pri pridávaní produktov. Môže sa jednať napr. o veľkosť, farbu, materiál a ďalšie.
Nájdete ich cez administráciu v sekcii Produkty -> Náležitosti produktov.
Kliknutím na tlačidlo Pridať novú náležitosť dostanete ponuku zobrazenú na obrázku nižšie.
Pre začiatok parameter pomenujte v položke názov.
Typ určuje, či sa bude náležitosť iba vypisovať alebo bude ponúkať možnosti na výber.
Klasicky:
Selektovnik:
Vytvoriť závislosť aj v košíku slúži na prenesenie zvolených údajov z detailu produktu do košíka, objednávky či faktúry. Ak predávate napr. topánky, je toto nastavenie kľúčové, keďže potrebujete vedieť, akú veľkosť zákazníkovi poslať.
Zobrazovať v katalógu:
Zobrazovať názov v katalógu:
Zobrazovať iba v admine: takto nastavená náležitosť sa zobrazí iba v zozname produktov objednávky v administrácii. Môže to byť napr. kód od dodávateľa či poznámka pre zamestnancov.
Súvisiace produkty podľa: v detaile produktu sa zobrazia položky ako súvisiace, ak majú takto označený parameter nastavený na rovnakú, resp. podobnú hodnotu.
Skladová závislosť: ak používate sklad, k jednotlivým hodnotám náležitostí, resp. k ich kombináciam si môžete nastaviť počet ks, ktorý aktuálne máte. Zadáte tak určité množstvo napr. veľkosti XL alebo spojeniu čiernej farby a veľkosti XL. Takto kombinovať sa dajú max. 2 náležitosti.
Po aktivácií skladovej závislosti sa vo formulári na úpravu produktu objaví rozpis pre Vami zadané hodnoty. V prípade pridania novej ju skript automaticky doplní. Je potrebné zadať počet pre všetky možnosti, pričom ich súčet by sa mal zhodovať s celkovým množstvom na sklade.
Radová závislosť slúži na spájanie viacerých produktov do jedného detailu. Ako príklad poslúži parfum, kde jeden druh môže mať niekoľko variánt podľa objemu. Spojíte ich tak, že pri vytváraní produktu do takto nastavenej náležitosti vložíte rovnakú hodnotu, napr. "Element Aqua".
Vkladať pri importe prázdne hodnoty využijete, ak chcete napr. importu povoliť vymazanie hodnoty tejto náležitosti. V predvolenom stave sa dá totiž prepísať iba iným reťazcom.
Po vložení už túto náležitosť neprepisovať je funkcia, vďaka ktorej zakážete prepisovanie už vložených údajov. Bude sa Vám hodiť, ak naskladníte eshop cez cudzojazyčné importy a parametre si preložíte na slovenské. Po ich opätovnom nahratí (napr. kvôli aktualizácii skladu) ostanú zmeny zachované.
Po pridaní náležitosti sa táto zobrazí pri úprave produktu a v nastaveniach importu. V detaile vo verejnej časti sa objaví až po jej vyplnení.
Pre jednoduchú a prehľadnú správu produktov využívajte filter zobrazený nad ich zoznamom. Nie je problém si pomocou neho zobraziť iba akciové produkty alebo také, pri ktorých ste zabudli nahrať fotografiu.
Nižšie sa nachádzajú hromadné akcie (mazanie, aktivácia, deaktivácia, presun do kategórie, ...) a exporty (pre Kros Omega, Kika API, Inteo Eshop API, Google Remarketing, ...). Dajú sa využívať v kombinácii s filtrom a/alebo zaškrtnutými políčkami vedľa obrázkov produktov.
Rýchla voľba pri produktoch
Pomocou + môžete vytvoriť duplikát. Pridávanie produktov tak bude oveľa rýchlejšie, pretože stačí upraviť rozdielne údaje.
Po kliknutí na zelenú fajku sa produkt deaktivuje (prestane sa zobrazovať na stránke) a ikonka sa zmení na červernú bodku. Pomocou nej ho môžete opätovne aktivovať.
Prostredníctvom ceruzky upravíte produkt.
Červeným X ho vymažete z databázy. Pokiaľ už je súčasťou niektorej objednávky, presunie sa do archívu.
Radenie produktov
Ak Vám nevyhovuje žiadny zo štandardných spôsobov radenia, môžete si vytvoriť pre každú kategóriu vlastný, stačí si ju zvoliť vo filtri. Poradie produktu zmeníte tak, že ho uchopíte myšou (ako ikonku vo Vašom operačnom systéme) a presuniete ho na požadovanú pozíciu. Po dokončení je potrebné kliknúť na tlačidlo Uložiť v spodnej časti zoznamu.
Ak Vám takéto presúvanie nefunguje, zrejme máte vypnutú funkciu Nastavenia -> Konfigurácia -> Nastavenie skladu -> Skryť prepisovanie počtu produktov na sklade zo zoznamu produktov. Je ju teda potrebné aktivovať.
Ručné pridanie produktu
UPRAVENÉ 11.1:2017
Ručné pridanie produktu
V prípade, že vám nevyhovuje duplikácia už existujúceho produktu, môžete si tovar vložiť ručne. Stačí v administrácii kliknúť na "Produkty", a následne na tlačidlo "Pridať nový produkt".
Zobrazí sa vám takýto formulár:
Parametre "Názov produktu" a "Kód produktu" sú povinné, pričom druhý z nich slúži na identifikáciu danej položky. Ak ho nedostanete od dodávateľa, určite si vlastný. Dbajte však na to, aby bol unikátny, vyhnete sa tak v budúcnosti množstvu problémov.
Sklad eshopu
Ak chcete používať sklad, ako prvé si, prosím, skontrolujte, či máte v časti Nastavenia - Konfigurácia - Nastavenie skladu zaškrtnutú možnosť "Používať sklad".
Políčko "Počet na sklade" slúži na určenie celkového počtu kusov daného produktu - všetky varianty.
Pri použití skladových náležitostí a selektovníkov, ako je napr. veľkosť, zadajte jednotlivé voľby oddelené čiarkou a medzerou tak, ako je uvedené na obrázku vyššie. Po kliknutí mimo poľa systém automaticky vygeneruje v hornej časti nové položky, kam budete môcť zadať jednotlivé počty. Súčet týchto hodnôť sa musí rovnať tej v parametri "Počet na sklade".
Eshop podporuje kombináciu max. dvoch skladových náležitostí. Hodí sa to najmä, ak chcete okrem veľkosti produkty rozlišovať napr. aj podľa farby. Stačí vyplniť farby rovnako, ako sme si to ukázali vyššie - oddelené čiarkou a medzerou.
Počet na externom sklade má iba informatívny charakter a väčšinou sa využíva pri napojení eshopu na xml feed dodávateľa.
Typ množstva určuje predajnú jednotku, ako je kus, m2, sada, set alebo balenie. Ak ho necháte nevyplnený, použije sa kus.
Cena - predajná cena bez aplikácie akýchkoľvek zliav či rabatov.
Stará cena sa na stránke zobrazuje ako preškrtnutá.
DPH je štandardne nastavená zo sekcie Nastavenia - Konfigurácia – Základne nastavenia na 20%. V prípade, že chcete použiť inú (stretávame sa s tým pri knihách a zdravotníckych pomôckach), nastavte príslušnú hodnotu.
Po vyplnení poľa "Obstarávacia cena" je automaticky dopočítaná informácia o marži v % a platobnej mene. Ide o nákupnú cenu a pokiaľ je zadaná, dokážete si v štatistikách zobraziť zisk za určité obdobie. V kombinácií s evidenciou nákladov tak získate veľmí presné výsledky hospodárenia.
VO cena definuje cenu pre veľkoobchodného odberateľa. Dá sa na ňu uplatniť ešte individuálna zľava cez administráciu používateľov. To, či má systém využívať aj veľkoobchodný modul, nastavíte cez Nastavenia - Konfigurácia - Nastavenia fakturácie, voľba "Povoliť veľkoobchod".
Ak chcete zmeniť predvolenú hodnotu "s DPH" na "bez DPH" pri jednotlivých cenách, môžete tak urobiť cez Nastavenia - Konfigurácia - Nastavenie fakturácie, voľba "Predvolene sú ceny zadávané bez DPH".
Dodacia doba sa zobrazuje v detaile produktu a v katalógu. Keď používate sklad a necháte ju nevyplnenú, systém sa bude riadiť voľbami v časti Nastavenia - Konfigurácia - Nastavenie skladu. Po nastavení je im však nadradená.
Hmotnosť je výhodná v prípade, že chcete podľa nej určovať cenu dopravy.
Doplatkové parametre slúžia na pridanie špecifickej voľby pre produkt či už za doplatok, alebo bez neho. Príklad: Darčekové balenie.
Ak chcete zobrazovať v e-shope aj menu podľa výrobcov či podľa nich filtrovať, navoľte si ich v spodnej časti. Viac sa dozviete v návode pre všeobecnú správu produktov.
Vlastnosti produktu
Nastaviť produkt ako novo pridaný je výhodné pri radení sortimentu v katalógu a na hlavnej stránke podľa dátumu pridania. Po jej označení a uložení sa jednoducho nastaví dátum pridania na aktuálny, a to aj pri starších položkách, ktoré tak môžete dostať do popredia. Väčšina klientov si ale radšej volí vlastné poradie a určuje si ho cez administráciu, viď návod správa produktov.
Zasielať ako newsletter zaradí aktuálny tovar do zoznamu odosielaných v newslettri. Viac sa dozviete v návode pre newsletter.
Označenia "Zobraziť na úvode (Doporučujeme)" (takto nastavené produkty sú v predvolenom stave na hlavnej stránke, zmeniť si to ale môžete v Nastavenia - Konfigurácia - Grafické nastavenia, voľba "Zobrazovanie produktov na úvodnej stránke"), "Akcia", "Novinka" a všetky od "TOP produkt" nižšie zobrazia v ľavom rohu produktu prislúchajúce ikony a zaradia ho do rovnako pomenovaných sekcií na úvodnej stránke.
Pri akciách a novinkách sa dá nastaviť aj dátum, do ktorého sa majú zobrazovať. Ak políčko necháte prázdne, ikona bude viditeľná až do ručného zrušenia.
Voľby "Použiť ako darček v košíku" a "Použiť pri cene nad (€)" vám aktuálny produkt ponúkne v košíku ako darček ihneď alebo až keď nakúpite nad určenú sumu.
Nedeaktivovať ak sa už nenachádza v importe využijete zväčša vtedy, ak máte import od dodávateľa nastavený tak, aby deaktivoval produkty, ktoré sa už v jeho ponuke nenachádzajú. Môžete ho totiž mať aj na vlastnom sklade a v takej situácii zrušiť aktívnosť nepotrebujete.
Neprepisovať predajnú cenu importom zakáže prepísanie ceny produktu importom. Aplikuje sa, ak chcete nastaviť cenu mimo štandardného výpočtu cena + marža.
Neprepisovať kategóriu importom je voľba, ktorá znemožní importu prepisovať zaradenie do kategórií. Je to výhodné, ak preradíte produkt mimo jeho štandardného umiestnenia.
Neaktivovať aj keď je v importe zruší produktu zobrazenie po opätovnom nahratí importu. Hodí sa na vylúčenie produktov z ponuky.
Vylúčiť z exportov pre tento jazyk vylúči produkt z exportu či už pre Heureku a ostatné porovnávače cien, alebo pre veľkoobchod.
Vypnúť košík pre tento produkt vypne košík iba pre tento konkrétny tovar. Ak ho totiž vypredáte a viete, že ho čoskoro opätovne naskladníte, mali by ste využívať radšej túto možnosť ako deaktiváciu - po nej je totiž vyhľadávač (a samozrejme aj zákazník) presmerovaný na stránku s informáciou o neexistujúcom produkte. To môže znamenať stratu ťažko budovaných pozícií.
Vylúčiť zo zľavových kupónov v percentách nedovolí v košíku uplatniť zľavový kupón. Oceníte to najmä, keď ste už zľavu uplatnili a chcete sa vyhnúť ich kombinácii.
Doprava zadarmo zobrazí pri položke v katalógu a detaile ikonku a text informujúci o tom, že zaň v košíku nebude účtovaná doprava. Samozrejmosťou je aj príslušná funkcionalita.
Nezobrazovať vo výsledkoch vyhľadávania zabráni zobrazeniu produktu po vyhľadávaní v používateľskej časti.
Aktívnosť produktu určuje, či sa produkt zobrazuje používateľom.
Zaradenie do kategórie
Ide o veľmi jednoduchý proces - jednoducho si navolíte požadované kategórie. Tie nadradené môžete otvárať pomocou trojuholníka vedľa názvu.
Pre SEO určite využijete možnosť vyplnenia titulku, popisu a kľúčových slov pre vyhľadávače. Ak necháte polia prázdne, ako nadpis sa použije názov a do popisu sa vloží popis produktu.
Zadajte popis produktu.
Vďaka editoru doňho dokážete vkladať obrázky a text rôzne formátovať. Odporúčame si preštudovať návod pre editor textov.
Instagram ponúka možnosť vygenerovania tzv. embed kódu pre každú z fotografií. Ak ho vložíte do textového poľa nižšie, zobrazí sa vám na hlavnej stránke spoločne s odkazom na detail tejto položky.
Nahrávanie fotografií
Stačí kliknúť na zelené tlačidlo "Nahraj obrázok" a zvoliť príslušný súbor. Po nahratí je potrebné zvoliť hlavnú fotografiu. Táto sa bude zobrazovať v katalógu a v detaile ako prvá. Ak vyplníte aj "Alternatívny text", tento sa bude zobrazovať v alt tagu daného obrázka.
Pridať súbor
Kliknutím na "Prehľadávať..." pridáte súbory na stiahnutie zobrazujúce sa v detaile produktu. Súbor sa začne nahrávať až po uložení.
Nahrávať ich je možné aj prostredníctvom sekcie Moduly – Súbory na stiahnutie, kde sa dajú dokonca priraďovať kategóriam (napr. tabuľky veľkostí).
Ďalšie nastavenia
Ak chcete pri tovare zobrazovať aj farebné prevedenia či obrázkové parametre, zvoľte si, ktoré to budú.
Nadefinovať sa dajú aj súvisiace produkty. Je to síce zdĺhavé, ale máte možnosť zvoliť presne požadované výrobky. Ak ich nechcete pridávať takto, môžete využiť podobné produkty podľa zvolenej náležitosti, ako to bolo ukázané v návode pre náležitosti produktov.
Kliknutím na "Uložiť" sa nám vytvoril produkt, ktorý sa od tejto chvíľe dá nakúpiť.
Pridávanie produktov pomocou XLS importu
UPRAVENÉ 18.1.2017
Pridávanie produktov pomocou XLS importu
Otvorte si nový dokument v obľúbenom tabuľkovom procesore, ako je napr. Microsoft Excel alebo tie zo sady Open Office či LibreOffice. Prvý riadok systém ignoruje, môžete ho preto použiť na pomenovanie jednotlivých stĺpcov.
Vo vzore sú definované takto:
A: Názov produktu - lubovoľné pomenovanie položky.
B: Kód - ide o hlavný identifikačný prostriedok - systém ním páruje produkty, preto je potrebné, aby ste ho vždy mali unikátny. Ak podľa neho nájde záznam, vykoná iba jeho aktualizáciu. V opačnom prípade sa vytvára nový.
C: Nákupná cena má zatiaľ má len informatívny charakter, dá sa využiť pri výpočte marže či prehľade hospodárenia.
D: Predajná cena - suma, za ktorú si bude môcť zákazník tovar zakúpiť pred uplatnením akejkoľvek zľavy.
E: Stará cena je v e-shope vždy prečiarknutá. Po odčítaní od predajnej ceny sa dá rozdiel vyjadrený v percentách zobrazovať na štítkoch v ľavom hornom rohu každého produktu.
F: Dodaciu dobu môžete určovať dvoma spôsobmi. V prípade, že nevyužívate v e-shope sklad alebo ju chcete presne definovať, jednoducho pre tento stĺpec zvoľte parameter "Dodacia doba" a v XLS súbore doňho vložte jej názov. Ak sa v systéme nachádza, bude tovaru priradená, inak sa vytvorí nová. Nastavenie skladu vám umožní využívať automatické dodacie doby. V tejto situácii treba ale zvoliť parameter "Sklad" a v importovanom súbore do stĺpca nastaviť celočíselnú hodnotu. Dá sa to aplikovať aj na skladové náležitosti, napr. veľkosť. Po jej priradení do stĺpca v e-shope jednotlivé hodnoty v súbore zadávate v tvare veľkosť*počet ks, čiže napr. L*2, XL*1 - toto bude znamenať, že z veľkosti L máte dva kusy, z XL iba 1. Nezabudnite ich oddeľovať čiarkou a medzerou.
G: Označenie akciového stavu - n - novinka, v – výpredaj, a – akcia, d – doporučujeme.
H: Prvým krokom pri importe fotografií je ich nahratie na FTP podľa príslušného návodu. Ak to máte hotové, v tabuľkovom procesore do príslušnej bunky zadajte presné názvy súborov (aj s príponou) oddelené čiarkou a medzerou. Dbajte aj na dodržanie malých a veľkých pismen (opäť sa to týka aj prípony). Výsledok teda môže vyzerať aj takto: 6648_1.jpg, 6648_2.jpg, 6648_03.jpg.
I: Zaradenie do kategórie definujete pomocou tzv. alternatívnych názvov, ktoré môžete každej z nich nastaviť. Pre jednoduchšiu prácu s nimi odporúčame vyhnúť sa diakritike či medzerám. V prípade, že pre jednu použijete "damske-oblecenie" a pre ďalšiu "leginy", hodnota bunky potom bude nasledovná: damske-oblecenie, leginy - na oddeľovanie opäť používame čiarku a medzeru.
J: Materiál - ide o klasickú náležitosť, akých môže mať produkt viacero. Pokiaľ by to tak bolo, treba ich zapísať do ďalších stĺpcov (rozmer, prevedenie náramku, typ produktu atď.).
K: Popis produktu je jasný, mal by obsahovať základné informácie o ponúkanej položke.
L: Veľkosti sú náležitosť typu selektovník. Ak chcete zákazníkovi umožniť výber z viacerých variánt, jednotlivé hodnoty oddeľujete čiarkou a medzerou - L, XL, XXL. Ak sa ale zároveň jedná o skladový parameter, nemusíte ho vkladať znova.
Výsledok sa na stránke zobrazí takto:
Ukážka naplneného súboru:
Keď máte import pripravený, v časti Produkty - Importy kliknite na "Pridať nový import".
Určite si jeho názov a typ zadaných cien - s DPH alebo bez. Po kliknutí na "Uložiť" sa vám zobrazí zoznam importov, kde si zvoľte ikonku označenú na obrázku nižšie v príslušnom riadku.
Ako je uvedené vyššie, pri jednotlivých parametroch navolíme, v ktorých stĺpcoch sa nachádzajú. Ak niektorý z nich importovať nechcete, nechajte ho na predvolenej hodnote.
V prípade, že by vám niektorý chýbal, môžete si ho pridať cez Produkty – Náležitosti produktov.
Po nastavení nezabudnite údaje uložiť pomocou tlačidla na začiatku, resp. na konci stránky. Následne zvoľte "Nahrať súbor" a vyberte požadovaný XLS súbor zo svojho počítača. Spracovanie môže trvať aj niekoľko minút v závislosti od veľkosti fotografií či počtu produktov. Dôležité je, aby neobsahoval žiadne priame formátovanie. Môže to totiž spôsobiť problémy pri načítavaní údajov - ide o strojovo spracovávaný súbor, nemusí vyzerať pekne.
Po dokončení dostanete pod tlačidlami v šedom boxe hlásenie o vykonaných zmenách. Ak všetko prebehlo v poriadku, tovar sa vám zobrazuje v eshope.
Cenotvorba
Cenotvorba
Úplne najjednoduchšia cenotvorba je zadávanie predajných cien produktov. Pri produktoch dokážete hromadne ovplyvňovať ceny cez: kategórie – zľavy kategórií
Ak chceme nastaviť plošnú zľavu, alebo rabat pre celý eshop klikneme na hlavný názov „Kategórie“
Môžeme vpísať zľavu, alebo rabat, ktorý sa nám uplatní na všetky ceny v e-shope
Zaškrtnutím „Zobrazovať starú cenu“ sa nám pôvodné ceny na produkte preškrtnú a nahradia ich nové ceny po zľave. V prípade rabatov je táto funkcia nefunkčná.
Ak chceme nastaviť plošnú zľavu, alebo rabat len pre určitú kategóriu /v ktorej chceme napríklad podporiť predaj/ klikneme na danú kategóriu a do okna vpíšeme zľavu alebo rabat. V strome kategórií viete zobrazovať a pridávať zľavy aj podkategóriám.
Je potrebné dať si pozor na kombináciu zo zľavami, ktoré dokážete nastaviť zákazníkovi. Ak napríklad nastavíte zákazníkovi zľavu 10% za registráciu a cez zľavy nastavíte ďalšiu zľavu, táto zľava sa zákazníkovi sčítava.
Zložitejšia cenotvorba je na základe zadávania nákupných cien produktov a
určovania ceny cez zľavy a rabaty na katagórie ukázané vyššie, alebo zadávaním rabatov pre dodávateľa pomocou návodu pre všeobecnú správu produktov – časť
Dodávatelia.
Pri pridávaní produktu viete zvoliť aj kombináciu 1. A 2. spôsobu. Pridávate si nákupnú cenu aj predajnú cenu produktu. Na základe ich rozdielu Vám v budúcnosti bude zobrazená ziskovosť e-shopu.
Zmena cenotvorby je možná aj počas chodu e-shopu.
Hromadné presúvanie produktov
UPRAVENÉ 4.7.2016
Hromadné presúvanie produktov
Pre jednoduchšie vyhľadanie položiek použite filter. Po kliknutí na odkaz Presunúť do kategórie sa Vám zobrazí stromová štruktúra. Navoľte si v nej nové zaradenie, pričom však majte na pamäti, že všetky záznamy o tom predchádzajúcom budú pre daný tovar odstránené.
Následne si označte požadované produkty a kliknite na uložiť..
Výrobcovia
UPRAVENÉ 30.6.2016
Výrobcovia
Nového výrobcu si môžete pridať cez administráciu v sekcii Produkty -> Výrobcovia. Stačí vložiť názov, popis, logo a zvoliť si tento novovytvorený záznam pri úprave produktu.
Cez Nastavenia –> Konfigurácia –> záložka Grafické nastavenia si určíte, kde sa po otvorení tovaru vo verejnej časti zobrazí.
Pod informačný box:
Pod cenou produktu:
Medzi ďalšie súvisiace nastavenia patria:
Zobraziť v menu aj kategórie podľa výrobcov - ak používate ľavé menu, ponuka v ňom sa po aktivovaní tejto voľby bude dať pomocou záložiek prepínať medzi kategóriami a výrobcami.
Zobraziť v katalógu filter podľa výrobcov je naopak výhodné pre eshopy bez ľavého stĺpca, pretože doplní filter nad katalóg do všetkých kategórii.
Dodávatelia
UPRAVENÉ 30.6.2016
Dodávatelia
Tento modul slúži na evidenciu údajov o Vašich dodávateľoch a prehľad o obrate položiek, ktoré ste od nich nakúpili.
Nový záznam pridáte cez administráciu v časti Produkty -> Dodávatelia.
Po kliknutí na tlačidlo "Pridať nového dodávateľa" sa Vám zobrazí takáto ponuka:
Po uložení ho už stačí iba zvoliť pri úprave produktu.
Ak si chcete pozrieť obrat od vybraného dodávateľa v určitom časovom rozsahu, stačí si ho zvoliť z rolovacieho menu v zozname objednávok, nastaviť dátum a aplikovať filter.
Pridanie, zobrazenie dodacej doby pri produkte a sklad:
UPRAVENÉ 1.7.2016
Pridanie, zobrazenie dodacej doby pri produkte a sklad:
Nastavenia dodacích dôb nájdete cez administráciu v časti Produkty -> Zobrazenie a pridanie dodacej doby.
Takto vytvorený záznam sa následne môže zobrazovať v detaile produktu, stači mať aktivovanú voľbu Zobraziť počet dní dodania v detaile, ktorú nájdete v sekcii Nastavenia -> Konfigurácia -> Grafické nastavenia. To isté platí pre zobrazenie v katalógu, potrebné nastavenie nájdete pod názvom Zobraziť počet dní dodania v katalógu.
Výpis sa riadi tromi pravidlami:
Ak má produkt explicitne nastavenú dodaciu dobu, táto je vždy nadradená,
Pokiaľ ju zadanú nemá, používate sklad a počet dostupných kusov je väčší ako 0, zobrazí sa Tento tovar máme skladom v detaile, resp. skladom v katalógu,
V prípade, že neplatí ani jedna z uvedených situácií, prichádza na rad funkcia Predvolená doba dodania, ak je produkt 0. Nájdete ju v Nastavenia -> Konfigurácia -> Nastavenie skladu.
Nastavenie skladu
Používať sklad aktivuje skladovú funkcionalitu eshopu. Pri úprave produktu budete môcť nastaviť počet kusov ako na lokálnom, tak aj na externom sklade.
Povoliť nákup aj po nulovom počte na sklade znamená, že zákazníkovi bude umožnené tovar zakúpiť aj po jeho vypredaní.
Nezobrazovať nulové náležitosti využijete v prípade, že ponúkate viacero variánt tovaru (napr. podľa veľkostí) a tie vypredané chcete skryť. Ostatné sa budú naďalej zobrazovať.
Vypnúť produkt na stránke, ak je sklad rovný 0 určuje, či sa má položka po vypredaní automaticky deaktivovať.
Vypnúť košík na stránke, ak je sklad rovný 0 zruší zobrazovanie košíka, keď počet kusov pri danom tovare nadobudne hodnotu 0. Hodí sa to najmä v prípade jeho krátkodobej nedostupnosti, pretože neohrozíte svoje pozície vo vyhľadávačoch.
Namiesto košíka v detaile zobraziť možnosť zaregistrovať záujem o tovar, ak je sklad rovný 0 ponúkne zákazníkovi formulár, cez ktorý môže prejaviť záujem o nedostupný tovar. Po naskladnení ho tak dokážete jednoducho upozorniť pomocou emailu.
Informácia do xml feedu (skladom) sa odosiela do exportov pre porovnávače, ak je produkt skladom a nemá nastavenú dodaciu dobu (iba v prípade voľby Dátum doručenia (klasická)).
Zobraziť počet v detaile produktu vypíše aktuálny stav na sklade.
Zobraziť počet v katalógu sa správa ako predchádzajúca voľba.
Predvolená doba dodania, ak je produkt 0 - ako sme už uviedli vyššie, použije sa v prípade, že tovar nemá nastavenú dodaciu dobu a je vypredaný.
Skryť predvolenú dodaciu dobu v katalógu, ak je produkt 0 - niekedy je lepšie nevypísať nič, ak položku aktuálne nemáte skladom :).
Predvolený text, ak sa nezobrazuje košík vypíše zvolený text namiesto počtu kusov, pokiaľ sa produkt nenachádza na lokálnom ani na externom sklade.
Zásoby zobrazovať: slovne (dostupné/nedostupné, skladom/vypredané) alebo hodnotou (číslom).
Zobraziť ikonku Posledné kusy, ak produkt klesne pod zadanú hodnotu slúži na povolenie, resp. zakázanie nasledujúceho nastavenia.
Hodnota, od ktorej sa bude zobrazovať ikonka Posledné kusy - ide o hranicu počtu kusov, po prekročení ktorej sa danému sortimentu automaticky nastaví visačka Posledné kusy. To často motivuje zákazníka k nákupu.
Predvolený text pre nadpis dodacej doby, ak je zadaná pri produkte v jeho detaile definuje text vypísaný pred dodacou dobou.
Predvolený text pre nadpis dodacej doby, ak nie je zadaná pri produkte a stav na sklade je 0 v detaile produktu - viď. predchádzajúce nastavenie.
Predvolený text pre nadpis dodacej doby v katalógu - viď. predchádzajúce nastavenie.
Do poľa Text upresňujúcej dodacej doby môžete napísať informáciu, ktorá sa Vám zobrazí pod dodacou dobou. Napr. "Pri objednaní do 15:00".
Zobraziť upresňujúcu dodaciu dobu v detaile produktu a Zobraziť upresňujúcu dodaciu dobu v katalógu povolí, resp. zakáže výpis predchádzajúcej funkcie.
Predvolený text pre tlačidlo košíka v detaile, ak je produkt vypredaný - aby nebol zákazník zmätený, môžete ho nastaviť napr. na "Vyžiadať ponuku".
Skryť prepisovanie počtu produktov na sklade zo zoznamu produktov - odporúčame aktivovať, ak si chcete určovať vlastné poradie produktov.
Spájanie viacerých produktov do jedného detailu - rady
Farebné odtiene:
Farebné odtiene je potrebné vkladať ako obrázok. Pre uľahčenie práce by Vám mohol pomôcť program na fotenie obrazovky:
Pomocou tohto programu môžete fotiť časť obrazovky:
Pre aktiváciu odtieňov je potrebné zapnúť si pre náležitosť produktov „Rada“ /ak by ste nemali vytvorenú náležitosť rada, vytvoríte ju pomocou tlačidla „Pridať novú náležitosť“/
Následne je potrebné editovať si radu, ktorej zaškrtneme radovú závislosť:
Pre pridanie farebných odtieňov je potrebné farebný odtieň pridať ako nový produkt, alebo si duplikovať už existujúci farebný odtieň a zmeniť na ňom názov farby, kód produktu a foto odtieňa.
Pri následnej editácií produktu, alebo pridávaní nového produktu /vzorky/ je potrebné zadať do náležitosti „rada“ rovnaký názov ku všetkých vzorkám a hlavnému produktu. Táto rada spojí produkty do „jedného“
Vytváranie filtra pre kategórie
UPRAVENÉ 29.6.2016
Filter pre kategórie
Pre každú kategóriu je možné vytvoriť filter produktov, ktorý zákazníkovi zjednoduší hľadanie toho správneho.
Je to veľmi jednoduché, stačí cez administráciu prejsť do sekcie Horné menu -> Náležitosti pre filter kategórií.
Pomocou trojuholníka vľavo môžete zobraziť podkategórie. Následne kliknite na názov požadovanej položky. Cez „Náležitosti“ vpravo si vyberte parameter a potvrďte ho tlačidlom "Pridať".
Červené X sa slúži na odstránenie existujúcich záznamov. Ak ich vymažete všetky, filter sa automaticky deaktivuje a nebude sa zobrazovať v eshope.
Kategórie
M
L
XL
XXL
Vytváranie a správa kategórií pre produkty
UPRAVENÉ 29.6.2016
Vytváranie a správa kategórií pre produkty
Cez položku Horné menu -> Produktové kategórie máte možnosť vytvárať kategórie pre zaradenie Vašich produktov.
Malý trojúholník vľavo, vedľa názvu, slúži na otvorenie podradených položiek v stromovej štruktúre.
Pridávanie hlavnej kategórie
Kliknutím na slovo „Kategórie“ sa Vám v pravej časti obrazovky zobrazia hlavné kategórie.
Novú medzi ne pridáte kliknutím na tlačidlo „Pridať novú kategóriu“.
Pridanie podkategórie
Kliknutím na „UKAŽKOVÉ PRODUKTY“ sa Vám v pravej časti obrazovky zobrazia príslušné podkategórie.
Novú vytvoríte kliknutím na tlačidlo „Pridať novú kategóriu“.
Takto môžete vytvoriť strom až do hĺbky 5 úrovní.
Ako nastaviť jednotlivé parametre?
Jediný povinný údaj je názov kategórie. Odporúčame ho vyplniť tak, aby bolo zákazníkom ihneď jasné, aký typ produktov sa pod ním nachádza.
Alternatívny názov slúži na správne zaradenie produktu pri importe a používateľovi nebude zobrazený. Zadávajte ho bez diakritiky a medzier. Ak používate viacero importov, môže sa stať, že Vám jeden nebude stačiť. Pre tento účel je pripravené pole "iný alternatívny názov".
Názov do exportu slúži na vytvorenie tieňového stromu pre porovnávače cien (ak je Vaša stromová štruktúra odlišná od tej ich).
V prípade, že využívate sklad, môže sa Vám hodiť funkcia zobraziť iba produkty skladom. Ako už názov napovedá, v takto nastavenej kategórii sa zobrazia iba produkty, ktoré majú počet na sklade väčši ako 0.
Zobrazovať podkategórie: ak Váš eshop využíva ľavé menu, automaticky v ňom otvorí podkategórie. Využíva sa zväčša pre často navštevované kategórie, ktoré sú potom pre zákazníka ihneď k dispozícii, a to bez nutnosti prechádzania stromovou štruktúrou.
Zobrazovať názov v obrázkovom katalógu slúži na vypísanie názvu buď v katalógu, alebo na hlavnej stránke. Príkladom využitia je situácia, keď ako obrázok kategórie použijete fotografiu produktu. Zákazníkovi totiž nemusí byť zrejmé, aký sortiment sa v nej nachádza. Ak tam ale bude uvedený dostatočne výstižný názov, dokážete mu veľmi zjednodušíť hľadanie tovaru.
Pozícia v obrazkovom katalógu definuje poradie obrazkových kategórií na úvodnej stránke a v katalógu. Do poľa sa zadáva číselná hodnota od 1. Ak nie je vyplnené, nakladá sa s ním tak, ako keby malo hodnotu 0. V konfigurácii sa následne dá nastaviť ich zoradenie - vzostupne/zostupne.
Presmerovať na adresu nahradí predvolenú cestu Vami zadanou. Pokiaľ je v rámci Vašej domény, stači zadať jej relatívny tvar, napr. /funkcie-e-shopu/220.
Zobraziť v obrázkovom katalógu na hlavnej stránke: podľa nastavení vyššie sa zobrazí názov kategórie, prípadne aj jej obrázok na hlavnej stránke eshopu. Je to výhodné, keď chcete na určité sekcie špeciálne upozorniť.
Voľba skryť produkty zakáže zobrazenie produktov v danej kategórii.
Zakázať odkazy pre túto kategóriu: po kliknutí na názov takto označenej kategórie Vás systém nepresmeruje na katalóg ani na žiadny iný nastavený odkaz. Využijete to, ak chcete, aby si zákazník v hornom menu volil priamo podkategórie.
Ak budete využívať obrazkový katalóg, máte možnosť pridať krátky text pre kategóriu. Odporúčame mať pri jeho písaní na pamäti kľúčové slová - môže Vám to pomôcť pri SEO, a zároveň pri správnej navigácii zákazníka.
Kliknutím na nahrať obrázok vyvoláte ponuku na zvolenie súboru z Vášho počítača. Odporúčame, aby ste všade používali rovnaký rozmer. V prípade potreby môžete tento proces nechať na nás.
Vzhľad obrázkových kategórií je možné upraviť v rámci doplnkových programátorských prác. Vzory si môžete pozrieť v našich referenciách alebo návode na úpravu farebnosti.
Je tu umiestnený aj SEO modul, ktorý je potrebné vyplniť na základe SEO návodu. Môžete to urobiť aj dodatočne.
Objednávky
M
L
XL
XXL
Správa objednávok
Správa objednávok
Pre zjednodušenie práce odporúčame používať filter.
Objednávky môžete vyhľadávať prostredníctvom statusu (napr. všetky nové / nespracované) či pomocou názvu práve naskladneného produktu. Nechýba možnosť filtrovania podľa dátumu (od - do), čísla faktúry (od - do) a mnohých ďalších údajov, ktoré sa dajú, samozrejme, kombinovať.
Ako vzorovú situáciu si predstavte zobrazenie obratu za obdobie od 1.11.2016 do 13.11.2016. Nastavte požadované dátumy, kliknite na tlačidlo "Vyhľadať" a nakoniec na modrý odkaz "Celkový obrat".
Objednávky
Červené podfarbenie signalizuje buď neodoslanie potvrdzujúceho emailu, alebo zaradenie zákazníka medzi nespoľahlivými. Kliknutím na ikonku ceruzky otvoríme položku a zistíme príčinu.
Keďže systém povoľuje zadanie viacerých firiem pre faktúráciu (využíva sa to pri jazykoch a krajinách), môžete si ich v tejto časti upraviť. Po zmene je potrebné kliknúť na tlačidlo "Uložiť a ostať", prípadne "Uložiť". Každá firma ma vlastný číselný rad.
Status objednávky slúži na prehľad o jej stave. Jeho zmena môže posielať automatické správy cez email či sms, viď návod. Ak však zákazníka takto informovať nechcete, zaškrtnite voľbu "Neinformovať zákazníka o zmene statusu". Nezabudnite zmeny uložiť.
Každé nastavenie statusu sa v systéme eviduje a ukladá do sekcie "História statusu".
Druh dopravy a spôsob platby definujú údaje navolené zákazníkom. Môžete ich, v prípade potreby, meniť spoločne s ich cenami v textových poliach nižšie.
Výsledok externej platby obsahuje informáciu o zrealizovaní/chybe pri použití niektorého z platobných modulov.
Pole "Číslo zásielky" slúži na zadanie sledovacieho čísla, pokiaľ by ste zákazníkovi posielali aj tzv. tracking number. Viac sa dozviete v návode pre sledovanie zásielky.
Nechýba ani voľba pre menu, v ktorej sa majú dokumenty v pravej časti stránky tlačiť.
Ak zásielku chcete poistiť a podávate ju cez EPH, určite sa vám hodí "Cena poistného pre EPH".
Stredná časť stránky obsahuje variabilný symbol či celkovú sumu k úhrade. Ak zákazník platí prevodom, zadajte do textového poľa "Záloha" požadovanú sumu, zmeny uložte a pošlite mu predfaktúru (v prípade, že to už systém nespravil za vás - dá sa to nastaviť v administrácii platieb). Keď vám peniaze dorazia na účet, je potrebné zaškrtnúť políčko "Vyplatená záloha". V prípade externej platby sa toto udeje automaticky.
Samozrejmosťou sú aj zľavy v platobnej mene či v percentách.
Pomocou modrých odkazov nižšie môžete zákazníkovi jednoducho odoslať faktúru či predfaktúru.
Pravá časť slúži na tlač rôznych dokumentov, stači iba zaškrtnúť tie požadované a kliknúť na "Vytlačiť označené". Pre tlač faktúry je nutné, aby bola objednávka vystavená. To isté platí pre dobropis - vytvoríte ho pomocou odkazu "Vystaviť dobropis". Pokiaľ je v objednávke viacero produktov a chcete ho aplikovať iba na niektoré z nich, použite zaškrtávacie polička vedľa fotografií.
Pod zoznamom produktov je priestor pre pridanie ďalších. Ak obsahujú skladové náležitosti ako veľkosť či farba, systém vám ich ponúkne na výber. Nemusíte pridávať iba tovar z eshopu, stačí využiť pridanie vlastnej položky.
Ak vytvárate objednávku cez administráciu, jednoducho do nej priradíte registrovaného používateľa, systém vyplní všetky údaje za vás. V prípade, že zatiaľ neexistuje, je potrebné ho najprv vytvoriť.
Majte, prosím, na pamäti, že všetky údaje, ktoré v údajoch zákazníka zmeníte sa premietnu do jeho profilu. Ak je registrovaný, nebudete môcť zmeniť jeho emailovú adresu. Môže to však urobiť sám prostredníctvom sekcie "Môj profil".
Údaje zapísané v položkách: "Faktúra predfaktúry", "Faktúra", "Dobropis", "Potvrdenie o platbe" sa vyplnia automaticky pri vystavení objednávky. Neskôr ich môžete zmeniť a po uložení sa premietnu aj do tlačených dokumentov.
Posledné číslo dobropisu sa dá upraviť cez administráciu - Nastavenia - Nastavenie firemných údajov - ikonka ceruzky pri vašej firme - pole "Posledné číslo dobropisu".
Poznámku z košíka nájdete v poličku "Poznámka k objednávke od zákazníka". Aby ste ju neprehliadli, zobrazuje sa pri objednávke v zozname výkričník. Ak naň prídete myšou, vypíše sa vám jej text. Rovnako to funguje aj pri vašej poznámke, vidíte ju však iba vy, zákazník nie.
Pre rýchle kontaktovanie zákazníka už nemusíte otvárať emailového klienta a kopírovať jeho adresu. Stačí vyplniť správu na odoslanie priamo v detaile objednávky. Rovnako ako statusy, aj posielané správy sú evidované a nájdete ich v histórii - odkaz pod textovým poľom.
Statusy objednávok
UPRAVENÉ 18.11.2016
Statusy objednávok
Pre jednoduchšiu správu objednávok vám systém umožnuje vytváranie statusov cez administráciu - Objednávky - Statusy objednávky.
Položka obsahujúca v stĺpci "Predvolený" zelenú fajku sa nastaví pri novej objednávke. Pre každý jazyk môže byť iba jedna.
Nový status pridáte pomocou tlačidla "Pridať nový status". Celkový počet a názvy závisia iba od vašej fantázie.
Ak napr. využívate dvoch dopravcov a denne posielate niekoľko balíkov, odporúčame vytvoriť: „Posielame dnes Poštou, Posielame dnes kuriérom“. Pri vybavovaní stačí následne použiť filter v zozname objednávok.
Formulár na pridanie/úpravu vyzerá nasledovne:
Farba definuje podfarbenie čísla objednávky v ich zozname pomocou hexadecimálneho kódu. Ak ho nepoznáte, je možné vyberať z palety farieb.
Definovať môžete aj texty odosielané po nastavení prostredníctvom emailu či sms. V prípade sms náš systém podporuje bránu od firmy Eurosms.
Do textu pre email už nemusíte vkladať oslovenie či pozdrav, nakoľko toto je už zakomponované v automatickej správe o zmenene statusu (administrácia - Nastavenia - Automatické správy - Správa po zmene statusu).
Funkciu "Vrátiť týmto statusom produkty na sklad" využijete najmä pri stavoch typu "Zrušená" alebo "Neprevzatá". Umožňuje totiž, v prípade, že používate sklad, vrátiť naň všetky produkty z objednávky.
Ak zaškrtneme "Označené objednávky sa rátajú do celkového obratu", objednávky s takýmto statusom sa budú rátať do celkového obratu na hlavnej stránke administrácie.
Nechýba ani možnosť odosielania súborov po nastavení statusu. Môžete tak jednoducho poskytovať návody či iné potrebné dokumenty.
O Kika Api (externý sklad) sa dozviete viac v článku:
Ako efektívne vybavovať objednávky v e-shope?
UPRAVENÉ 4.7.2016
Ako efektívne vybavovať objednávky v e-shope?
Zoznam objednávok si zobrazíte kliknutím na ikonku Objednávky v hornom menu.
Pre zjednodušenie práce si môžete položky triediť do statusov a vyhľadávať pomocou filtra.
Vďaka statusom a možnosti ich nastavenia dokážete informovať zákazníka o priebehu spracovávania jeho objednávky emailom a/alebo SMS správou. Viac sa dozviete v návode na ich správu.
Jednoducho si tak zobrazíte objednávky nastavené napr. ako Pripravené na odoslanie a ihneď vidíte, ktoré zásielky máte odovzdať kuriérovi.
Prepojenie so Slovenskou poštou - EPH
UPRAVENÉ 17.1.2017
Prepojenie so Slovenskou poštou - EPH
EPH je elektronický podací hárok od Slovenskej pošty. V praxi to vyzerá tak, že všetky informácie o zásielke zadáte cez internet, čo značne zjednoduší prácu vám, aj pracovníkom pobočky.
Najprv je potrebné si správne nastaviť systém e-shopu. Všetko nájdete v časti Nastavenia – Konfigurácia – Základné nastavenia.
Ulica odosielateľa (EPH) vyplníte v prípade, že chcete použiť odlišnú ulicu, ako je tá vo fakturačných údajoch.
ID odosielateľa (EPH) zadajte, ak vám bolo pridelené na základe zmluvy so Slovenskou poštou (platba za poštovné formou faktúry).
Vami vymyslený trojmiestny kód firmy (iba písmená) (EPH) označuje časť identifikátora zásielky v EPH systéme, ktorý bude pri exporte doplnený o ID objednávky. Pre Royal Media s.r.o. by sa dalo použiť napr. RMD - výsledok by teda mohol vyzerať ako RMD0000010 pre objednávku č. 10.
Druh zásielky pre EPH: zväčša ide o doporučený list, preto je výhodné si ho tu zvoliť ako predvolenú hodnotu. Tento parameter môžete, samozrejme, nastavovať pri každom vyvolaní exportu. Ak by ste teda chceli poslať balíky, stačí si vyfiltrovať požadované položky a v popup okne zvoliť typ Balík.
Druh PPP pre EPH určuje, akým spôsobom vám bude doručená platba za dobierku.
Spôsob platby pre EPH definuje spôsob platby za zásielku.
Trieda dopravy pre EPH funguje ako pri bežnom podávaní zásielky.
Ostatné možnosti vám budú jasné už po letmom zoznámení sa so systémom na podávanie hárkov - http://mojezasielky.posta.sk .
Po registrácii, ktorú potvrdíte kliknutím na autorizačný odkaz v doručenej emailovej správe, sa prihláste.
Po kliknutí na tlačidlo "Import hárku" zvoľte možnosť "Vybrať súbor", nájdite príslušný XML súbor vo svojom počítači a nahrajte ho. Ako ho vygenerovať sa dozviete nižšie.
Dostanete sa na nasledujúcu stránku:
Teraz je potrebné nastaviť odosielateľa cez odkaz "Upraviť" v ľavej časti - stačí to urobiť raz, pri budúcom prihlásení budete mať údaje predvyplnené.
Ak ste všetky údaje skontrolovali, odošlite hárok modrým tlačidlom "Odoslať" v pravom dolnom rohu. V informačnom hlásení dostanete jeho číslo, ktoré si určite poznačte, ak by sa pri podávaní vyskytli problémy. Keď si však vytlačíte štítky, nebudete ho zrejme vôbec potrebovať, pracovník pošty si ho jednoducho nasníma z čiarového kódu.
V prípade zistenia nejakej chyby môžete podané zásielky ešte pred odnesením na poštu upraviť.
Po kliknutí na "Hotovo" dostanete možnosť stiahnúť PDF súbor s adresnými štítkami.
Štítky sa tlačia na samolepiace dvojradové etikety v rozmere 105x148mm. Zakúpite ich v kancelárských potrebách alebo na internete.
Po vytlačení ich nalepte na balíky s tovarom a faktúrou a odneste ich na najbližšiu pobočku Slovenskej pošty.
Export pre kurierov
Export pre kuriérov GLS, DPD, UPS, Toptrans, Geis, DHL, Pošta bez hraníc, Zasielkovňa
Export pre týchto kuriérske služby sa robí skutočne jednoducho. V admine - objednávky - zozam objednávok si označíte objednávky ktoré chcete vyexportovať.
Následne kliknete na export pre vybraného kuriera, kde Vám systém ponúkne možnosť stiahnuť buď xml, cvs, alebo xls súbor (závisi od kuriera a ich systému). Tento export je nakonfigurovaný tak, aby ho už stačilo len nahrať do systému kurierskej spoločnosti, ktorý Vám bude poskytnutý kuriérskou spoločnosťou pri podpise zmluvy. Po nahraní tohoto súboru sa v systéme objavia všetky údaje o zásielke ako aj odosielateľovi a systém Vám ponúkne možnosť tlače štítkov, ktoré nalepíte na balíky.
Pre uľahčenie práce si pozriete ešte aj návod na rýchle vybavenie objednávky.
Dobropisy
UPRAVENÉ 28.11.2016
Možnosť vystaviť si priamo v systéme dobropis určite ocení každý majiteľ eshopu. Dá sa aplikovať na celú objednávku alebo iba na jej časť. Stačí, ak si navolíte požadované produkty pomocou škrtacích poličok (checkbox) vedľa fotografií a kliknete na "Vystaviť dobropis". Ak nezvolíte žiadny, dobropisujú sa všetky.
Po dokončení vystavovania si v pravej časti stránky zvoľte "Tlačiť dobropis" a potvrďte to odkazom "Vytlačiť označené".
Posledné číslo dobropisu sa dá upraviť cez administráciu - Nastavenia - Nastavenia firemných údajov. Tu si nájdete požadovanú firmu a dáte ju upraviť. Nachádza sa tam textové pole "Nasledujúce číslo dobropisu".
Reklamačný formulár
Reklamácie
afdsaf
sdf
ad
ASD
ASD
SDF
Marketing
M
L
XL
XXL
Zľavový kupón
UPRAVENÉ 1.7.2016
Zľavový kupón
Ide o silný marketingový nástroj, ktorý dokáže motivovať zákazníkov k nákupu.
Môžete ho vložiť do automatickej správy o vybavení či stornovaní objednávky. Zákazníka to určite poteší a zvýši sa tak pravdepodobnosť jeho návratu v budúcnosti.
Dá sa šíriť aj vytlačením na kartičku či leták a rozdávaním na rôznych spoločenských akciách, prípadne uverejnením v novinách.
Nový zľavový kupón si pridáte cez administráciu v časti Marketing -> Zľavové kupóny.
Kliknutím na tlačidlo "Pridať nový záznam" sa Vám zobrazí takýto formulár:
Do poľa názov kupónu zadávate požadovaný kód, ktorý potom zákazník použije v košíku. Ak ho necháte prázdny, systém automaticky vygeneruje vlastný.
Hodnota kupónu určuje výšku zľavy.
Typ kupónu definuje, či sa jedná o zľavu v € alebo v %.
Platnosť dní - počet dní, počas ktorých sa bude dať využívať.
Počet kupónov obmedzuje maximálny počet použití.
Neobmedzené použitie do vypršania platnosti umožňuje, po nastavení na "Áno", využívanie kupónu bez ohľadu na počet.
Pokiaľ chcete vytvoriť zľavový kupón pre zákazníkov prihlásených na odber noviniek, pozrite si návody na Newsletter.
Prepojenie na zoznamy tovarov pomocou xml feedu
Prepojenie na zoznamy tovarov pomocou xml feedu:
Pomocou xml feedu máte možnosť napojiť Váš e-shop na rôzne porovnávače cien. Feed odosiela všetky informácie o Vašich produktoch v e-shope do porovnávača cien, kde sa zobrazujú na základe Vami vybraného reklamného programu.
Výhodou umiestnenia produktov do porovnávačov cien ja veľká návštevnosť týchto stránok.
Medzi najznámejšie zoznamy tovarov patrí Heureka.sk a Najnakup.sk
V každom zozname tovarov nájdete špecifikáciu na xml feed. Táto špecifikácia sa bude u jednotlivých zoznamov máličko líšiť v názve elementov. V návode si rozoberieme najzložitejší feed, ktorý ma heureka.sk.
Po stránke zoznamu tovarov po zvolení „Špecifikácia XML súboru“ vidíte pomenovanie jednotlivých elementov, ktoré porovnávač akceptuje.
Výpis elementov z Heureka.sk Ukážka vygenerovaného xml kódu
Do polí boli zadané údaje podľa špecifikácie feedu:
Reklamné bannery
UPRAVENÉ 4.7.2016
Reklamné bannery
V časti administrácia -> Marketing -> Reklamné bannery nájdete "Nastavenie galérie", kde sú rozsiahle nastavenia bannerov. Jedným z nich je veľkosť, kde si určíte, ako sa budú zobrazovať používateľovi.
Dosiahnete tým jednu z týchto možností:
Banner na šírku okna prehliadača
Odporúčame nahrávať obrázok o šírke 2 000 px. Prispôsobí sa tak každému používateľovi podľa jeho aktuálneho rozlišenia. Treba mať na pamäti, že nahratím príliš veľkého súboru dôjde k pomalšiemu načítaniu stránky.
Banner na šírku stránky
Zobrazí sa na šírku stránky, ktorá je 1 200 px. V prípade požiadavky na užší e-shop ju vieme prepnúť na 1 015 px.
Banner na šírku obsahu.
Banner na šírku stránky je možné použiť aj v prípade použitia ľavého menu.
Nastavenie Google Analytics
UPRAVENÉ 4.7.2016
Nastavenie Google Analytics
Nástroj Google Analytics slúži okrem merania náštevnosti aj na sledovanie množstva štatistických údajov. Povie Vám, ktoré stránky sú pre používateľov najzaujímavejšie, z akých miest a stránok prichádzajú, ale aj ako sa na stránke správajú.
Napojenie je skutočne jednoduché. Do vyhľadávača si zadáte slovo Google Analytics.
Po kliknutí na prvý odkaz sa dostanete na úvodnú stránku aplikácie. Nájdete tam možnosť prihlásenia alebo vytvorenia nového účtu.
Ak vytvárate nový, zobrazí sa Vám takýto formulár:
Vyplňte všetky potrebné údaje a kliknite na Získať identifikátor sledovania. Zobrazí sa Vám nasledujúca stránka:
Označený parameter nastavíte do administrácie Vášho eshopu cez Nastatenia -> Konfigurácia -> Základné nastavenia.
Kliknutím na modrý odkaz Google Analytics sa dostanete na príslušné polia.
Do Google Analytics zadajte získané ID sledovania.
Ak chcete monitorovať aj nákupy zákazníkov a s nimi spojené štatistiky, zaškrtnite si poličko Sledovať konverzie Google Analytics.
Následne kliknite v spodnej časti stránky na tlačidlo Uložiť a prepojenie bude úspešne zrealizované.
Nastavenie košíka
UPRAVENÉ 12.1.2017
Rozdiel medzi 2 a 3 krokovým košíkom
V prípade dvojkrokového všetky údaje potrebné pre odoslanie objednávky vyplníte už v prvom kroku:
Nasleduje už iba rekapitulácia.
To, či sa má tlačidlo "Odoslať objednávku" nachádzať nad alebo pod tabuľkou s údajmi, nastavíte cez admininistráciu - Nastavenia - Konfigurácia - Základné nastavenia.
Trojkrokový košík
Po prechode do košíka tu nájdete iba zoznam produktov spolu s možnosťami platby a dopravy.
Voľba pre nákup ako registrovaný či neregistrovaný zákazník (spolu s výberom jeho typu - súkromná osoba/firma) sa presunula do druhého kroku.
Vyplnenie fakturačnej a dodacej adresy je taktiež umiestnené na samostatnej podstránke.
Rekapitulácia je v oboch typoch košíka rovnaká.
Prepojenie s facebookom
Prepojenie s facebookom je skutočné jednoduché. Robí sa zadaním linky cez admin - Marketing - Facebook
sdaf
sdf
sdf
sdf
Po zadaní linku do poľa Link SK sa na celej stránke objaví v pravom bočnom rohu výsačka facebook podľa navolených paremetrov
V detaily produktu pribudli podľa nastavení tieto facebook prvky
Do horných a spodných článkov ako aj blogu pribudli zadaním linky na facebook možnosť priamo článok zdieľať na svojom facebooku, ako môžete vidieť na tomto článku v ľavom dolnom rohu.
Marketingové boxy na úvodnej stránke
Marketingové boxy
Zobrazujú sa na úvodnej stránke a môžu byť poskladané z textov a obrázkov.
Vrámci boxu máte možnosti týchto nastavení
Newsletter
UPRAVENÉ 18.11.2016
Newsletter je jeden z najsilnejších marketingových nástrojov. Slúži na informovanie zákazníkov či už textovou, alebo grafickou formou. Tá grafická obsahuje vami vybrané produkty, na ktoré sa môže prijímateľ prekliknúť priamo z emailovej správy.
Odosielanie sa vykonáva pomocou administrácie v časti Marketing - Newsletter.
Po odoslaní informačného emailu vás bude určite zaujímať, koľkí používatelia ho otvorili. Na tento účel slúži tlačidlo "Počet otvorení e-mailu" vo vrchnej časti stránky. Ak sa rozhodnete využívať služby ako Mailchimp, je pre vás pripravená aj možnosť exportu všetkých emailových adries.
Systém správy rozosiela postupne v malých dávkach, preto si môžete sledovať aj počet čakajúci na odoslanie. Aktualizujete ho vždy obnovením stránky.
Typ šablóny definuje, či sa jedná o klasický (textový) newsletter alebo grafický (s pozadím a vybraným tovarom).
Textová šablóna nemusí obsahovať iba text. Pomocou editora si do nej dokážete jednoducho pridať obrázok. Odporúčame si pozrieť návod na prácu s ním.
Do správ nad a pod si môžete napísať lubovoľné texty. Tieto sa v grafickej šablóne zobrazia nad a pod výpisom produktov.
Pokiaľ si chcete skontrolovať, ako bude výsledná správy vyzerať, máte možnosť poslať si ju na svoj email - „Poslať na adresu“.
Na konci stránky nájdete zoznam používateľov prihlásených na odber noviniek. Ak chcete pridať nového ručne, kliknite na „Pridať e-mail“. Vymažete ho červeným tlačidlom s X.
Ako pridať produkty do grafického newslatteru?
Prejdite v administrácii do zoznamu produktov a kliknite na ikonku s ceruzkou pri niektorom z nich.
Následne je potrebné zaškrnúť "Zasielať ako newsletter" a zmeny uložiť.
Motivácia zákazníkov k prihláseniu sa na odber
Pre tento účel je v administrácii – Nastavenia – Konfigurácia – záložka Základné nastavenia možnosť nastaviť zľavu v percenách.
sdsdfasd
Zľavy za registráciu. Ak budete využívať aj túto formu marketingu, myslite na túto zľavu pri cenotvorbe. Informáciu o zľave zreteľne uveďte napríklad do reklamného bannera. Získate takto rýchlo kvalitný zoznam ľudí zo záujmom o odber Vášho reklamného newsletteru.
Ak by ste chceli zmeniť text v spodnom "bannery" pre prihlásenie sa na odber noviniek viete tak urobiť cez admin - Nastavenia - Preklady textov
Pre zvýraznenie registrácie do newsletteru je možné v rovnakej záložke /základné nastavenia/ nastaviť čas po akom užívateľovi vyskočí pop up okno z možnosťou zaregistrovať sa do newsletteru. Toto okno sa užívateľovi zobrazí na stránke iba raz. Potom ho už nevyrušuje pri prezeraní ponuky.
Odosielanie newsletteru
SEO
M
L
XL
XXL
SEO - optimalizácia pre vyhľadávače
UPRAVENÉ 7.12.2016
SEO - optimalizácia pre vyhľadávače
Optimalizácia pre vyhľadávače je pre váš e-shop veľmi dôležitá. Privedú k vám ľudí a ak ste šikovný, vďaka profi seo modulu za to nemusíte ani platiť.
Ako prvý krok si vypíšte na papier kľučové slová, môžu ich byť desiatky. Sú to slová, podľa ktorých chcete, aby vás našiel vyhľadávač. Pri výbere tých správnych vám pomôže nástroj Google plánovač kľúčových slov. Myslite na to pri vytváraní kategórií a seo boxov.
Každú kategóriu dokážete optimalizovať na niekoľko slov. Čím menej ich je, tým je optimalizácia efektívnejšia. Dôležitým pravidlom je, aby ste sa nesnažili zamerať dve podstránky (kategórie) na rovnaké frázy.
Ako optimalizovať úvodnú stránku
Prejdite v administrácii do sekcie Nastavenia - Konfigurácia.
Prepnite sa na záložku "Základné nastavenia".
Nájdite časť "Údaje o e-shope" a vyplňte všetky označené textové polia.
V ďalšom kroku je potrebné pridať na úvodnú stránku podporný text, v ktorom budú taktiež klúčové slová. Urobíte tak cez Horné menu - SEO boxy pre kategórie.
Ako optimalizovať kategórie produktov
Prejdite do zoznamu kategórii cez Horné menu - Produktové kategórie a kliknite na ikonku ceruzky pri niektorej z nich.
Potrebné polia nájdete v spodnej časti stránky pod nadpisom "SEO". Na obrázku nižšie sú vložené údaje pre hlavné kľúčové slovo "šperky".
Pokračujte do sekcie Horné menu - SEO boxy pre kategórie, kde môžete pridať podporné texty tak, ako to bolo v prípade hlavnej stránky. Jediným rozdielom je, že si v strome vyberiete požadovanú položku.
Opäť je podstatné, aby ste v nadpise použili kľúčové slová, ktoré potom vhodne zakomponujte aj do textu.
Dôležitá informácia: tag H1 - teda nadpis prvej úrovne - by mal byť na stránke použitý iba raz. Často sa automaticky vypĺňa z názvu kategórie, blogu či názvu produktu, preto by ste ho, s výnimkou hlavnej stránky, v editore nemali používať. Používajte tagy H2 až H4 (Nadpis 2 - Nadpis 4).
Ako optimalizovať články
Prejdite do sekcie Horné menu - Články.
Pridajte nový článok alebo upravte už existujúci pomocou ikonky s ceruzkou.
Ak Vás zaujíma SEO, odporúčame pozrieť video:
Optimalizácia mimo kódu stránky sa skladá z:
Google Webmaster Tools
UPRAVENÉ 16.11.2016
Google Webmaster Tools je šikovný nástroj, vďaka ktorému môžete sledovať, aké pozície dosahuje váš eshop vo výsledkoch vyhľadávania a lepšie komunikovať s Googlom pri jeho indexácii.
Zaregistrujete sa pomocou tlačidla "PRIHLÁSIŤ SA":
Pokračujte možnosťou "PRIDAŤ VLASTNOSŤ":
Zadajte URL adresu webu a kliknite na "Pridať":
Ako spôsob overenia vyberte záložku "Alternatívne spôsoby" a voľbu "Značka HTML". Dostanete HTML kód, z ktorého vyberiete iba časť ohraničenú červeným rámčekom.
Následne ju vložte do administrácie cez Nastavenia - Konfigurácia - Základne nastavenia - voľba Google Webmaster Tools:
Výsledok by mal vyzerať ako na obrázku nižšie. Hodnotu vkladajte bez úvodzoviek.
Zmeny uložíte kliknutím na tlačidlo "Uložiť" v spodnej časti stránky.
Vráťte sa späť na stránku Google Webmaster Tools a kliknite na overiť:
Ak všetko prebehlo v poriadku, zobrazí sa vám nasledujúce hlásenie:
Ostatné návody
M
L
XL
XXL
Bla bla bla Bla bla blaBla bla blaBla bla blaBla bla blaBla bla blaBla bla blaBla bla bla Bla bla blaBla bla blaBla bla blaBla bla bla Bla bla bla
Práca s editorom textov
UPRAVENÉ 18.11.2016
Pomocou editora dokážete vytvárať vlastné články, ktoré môžu obsahovať odkazy, obrázky, videá či napr. mapu z Google Maps.
Práca s ním sa veľmi podobá na plnohodnotné kancelárske aplikácie. Pomocou šipiek označených na obrázku nižšie sa môžete posúvať v historii úprav vzad a vpred.
V podmenu "Formats" nájdete nadpisy úrovní H1 - H7. Každá stránka by mala obsahovať práve jeden nadpis prvej úrovne (H1) s frázou čo najlepšie vystihujúcou jej obsah.
Samozrejmosťou sú aj ikonky pre zarovnávanie textu.
Nechýbajú ani zoznamy, číslované zoznamy či možnosť odsadenia.
Odkaz vložíte pomocou tlačidla s obrázkom reťaze. Môžete tak jednoducho vytvoriť presmerovanie na stránku či súbor vložený prostredníctvom sekcie "Súbory na stiahnutie".
Obrázok nahráte cez ikonku označenú nižšie.
Otvorí sa vám okno, v ktorom je potrebné kliknúť na "Prehľadávať...".
Nájdite si požadovaný obrázok a zvoľte "Otvoriť".
Nahrávanie spustíte tlačidlom "Uložiť". Podporované sú súbory vo formátoch JPG, PNG, GIF do veľkosti 10MB.
Odporúčame vyplniť aj Image description - popis obrázka, ktorý sa použije ako tzv. alternatívny text a pomáha vyhľadávačom ako Google pochopiť, čo je na obrázku. Je preto vhodné použiť niektoré z kľúčových slov. Kliknutím na "Ok" všetko potvrdíte.
Obrázok vložený cez editor potom môže vyzerať aj nasledovne:
Ak ovládate HTML, zobrazenie zdrojového kódu a možnosť jeho úpravy pre vás bude veľkou výhodou.
Ako vložiť video z youtube do článku, alebo detailu produktu?
Kliknite na tlačidlo "Zdieľať" pod videom, prepnite sa na záložku "Vložiť" a rozrolujte ponuku prostredníctvom "Zobraziť viac".
V ďalšom kroku si nastavte požadovanú veľkosť videa a skopírujte vygenerovaný kód.
V editore je potrebné upraviť zdrojový kód, no nie je to nič zložité.
Skopírovaný kód jednoducho vložíte na požadované miesto a potvrdíte tlačidlom "Ok".
Automatické správy
Automatické správy
Pred spustením si určite prejdite texty automatických správ, ktoré sú zasielané emailom po určitom úkone používateľa (registrácia, nákup, pridelenie zľavy a ďalšie).
Nájdete ich v administrácii cez Nastavenia -> Automatické správy.
Je potrebné skontrolovať každú z nich. Sú síce naplnené vzorovými textami, no tie Vám nemusia vyhovovať.
Kliknutím na názov sa Vám zobrazí nasledujúci formulár.
Od: a Od e-mail: sú preddefinované z nastavení eshopu. Pokiaľ ich chcete hromadne zmeniť, prepíšte ich v sekcii Nastavenia -> Základné nastavenia, uložte a kliknite na odkaz "Urobiť úpravu e-mailov podľa nastavenia E-mail eshopu". Ak Vám ide iba o túto jednu položku, stačí zameniť prednastavené údaje.
Pod editorom vždy nájdete zoznam značiek použíteľných pre danú správu. Tieto sú pri spracovávaní nahradené reálnymi dátami podľa vysvetliviek.
Po dokončení úprav si nezabudnite zmeny uložiť.
Výsledok môže vyzerať aj takto:
Editácia textov
Editácia statických textov
Nájdite si na stránke text, ktorý chcete editovať a skopírujte si ho:
Cez administráciu - Nastavenia - Preklady textov vložte text do poľa: "Preložený výraz" a kliknite na vyhľadať. Dostanete výsledok vyhľadávania kde sa v stĺpci "preklad" dá prepísať text za opravený.
Po tom, ako budete mať upravené všetky texty musíte kliknúť na: "Vytvoriť prekladový súbor" čím aplikujete preklady. Vytvoriť prekladový súbor netreba klikať za každým jedným prekladom, stačí to kliknúť na konci.
Preklady sa však "cachujú", preto buď počkáte pár hodín kým systém sám prepíše "cache pamäť", alebo ho to donútite urobiť tak, že cez produkty - náležitosti produktov dáte editovať náležitosť a uložíte to. Vtedy systém musí vykonať nanovo načítanie cache a Vám sa začnú zobrazovať upravené texty.
Ak nejaké texty nebudete vedieť nájsť kontaktujte nás a preklad Vám vložíme my.
Zaradenie produktov do stromu kategórií od Heureky
UPRAVENÉ 7.12.2016
Zaradenie produktov do stromu kategórií od Heureky
Porovnávač Heureka zverejňuje zoznam svojich kategórií vo formáte XML dostupnom na adrese http://www.heureka.sk/direct/xml-export/shops/heureka-sekce.xml. Keď si ho otvoríte, zamerajte sa na element "CATEGORY_FULLNAME", ktorý obsahuje celú cestu pre každú z položiek.
Prejdite do sekcie Produkty - XML Exporty pre porovnávače a VO.
Po otvorení adresy za URL XML dostanete XML súbor, ktorý v elemente "CATEGORYTEXT" obsahuje aktuálnu cestu. Ako môžete vidieť, je odlišná od tvaru požadovaného Heurekou.
Vyhľadajte si preto v ich zozname takú sekciu, ktorá sa čo najviac podobá tej vašej. V tomto prípade ide o nohavice.
Keď už máte všetky potrebné údaje, presuňte sa do časti Horné menu a upravte požadovanú kategóriu pomocou ikonky s ceruzkou.
Nájdite si textové políčko "Názov do exportu". Sú dve možnosti jeho vyplnenia:
- Ak sa počet vašich kategórii v ceste zhoduje s počtom na Heureke, každej z nich priradíte iba jeden názov (element "CATEGORY_NAME"), čiže v tomto prípade by sme poslednej nastavili "Pánske nohavice". Je to výhodné najmä v prípade, že používate rovnaký strom, no odlišné názvy,
- V opačnej situácii do poľa vyplňte časť alebo aj celú cestu (element "CATEGORY_FULLNAME"). Treba mať ale na pamäti, že pri uvedení plnej cesty nemôžete mať názvy do exportu vyplnené pri nadradených ani podradených kategóriach. Odporúčame to preto aplikovať na sekcie najnižšej úrovne.
Po uložení sa opätovne presuňte do časti Produkty - XML Exporty pre porovnávače a VO a upravte položku pomocou označenej ikonky.
V zozname vytváraných elementov si nájdite "CATEGORYTEXT", ktorý je nastavený na "Kategórie (klasické)". To znamená, že sa doňho vkladá reálny strom kategórii tak, ako ho vidí zákazník na stránke.
Namiesto toho teda zvolíme "Kategórie (1)", kde číslo v zátvorke označuje poradie názvu do exportu zadaného pri kategórii.
Po uložení je súbor potrebné pregenerovať, čo spravíte pomocou odkazu "Vytvorenie XML". Môžete tiež počkať na automatické obnovenie cez cron, ak ho u nás využívate.
Po ukončení procesu si znova pozrite súbor cez odkaz za "URL XML" a uvidíte, že element "CATEGORYTEXT" má novú hodnotu.
Doprava, platby a krajiny
UPRAVENÉ 12.1.2017
Doprava, platby a krajiny
Všetky tri parametre si zákazník vyberá v prvom kroku nákupného košíka. V tomto návode sa dozviete, ako ich spravovať.
Doprava
Nový druh dopravy pridáte cez administráciu - Nastavenia - Doprava.
V ich zozname si môžete vybrať nami pridaný, určiť mu prislúchajúce platby a krajiny, a samozrejme ho aktivovať.
Ak si ale chcete pridať vlastný, kliknite na tlačidlo "Pridať novú dopravu".
Názov sa spolu s logom zobrazí v košíku.
Pridať cenu určuje koncovú cenu tejto konkrétnej položky.
Táto môže byť stála, napr. 2 € s DPH alebo sa odvíjať od ceny nákupu či hmotnosti tovaru (v kg). Pri variabilnej cene si dokážete nastaviť jednotlivé hladiny tak, ako je to na obrázkoch nižšie.
Je dôležité, aby ste, v prípade použitia cien podľa hmotnosti, mali tento údaj vyplnený pri produktoch.
Pri zvolení sumy nákupu, od ktorej je doprava zadarmo je používateľ v košíku vyzvaný na dokúpenie tovaru v zostávajúcej hodnote.
Zakázať dopravu zadarmo zaistí, že tento spôsob doručenia bude vždy spoplatnený.
Povoliť zobrazenie tejto dopravy je jasné. Bez zaškrtnutia sa v košíku nezobrazí.
Použiť ako predvolenú odporúčame aplikovať na preferovaný spôsob dopravy. Tento bude zákazníkovi prednastavený hneď po príchode do košíka.
Popis k doprave by mal obsahovať stručnú a výstižnú charakteristiku.
Ak používate EPH od Slovenskej pošty, dostanete vygenerovaný rozsah podacích čisiel od - do. Stačí si ich nastaviť do políčok na obrázku vyššie a systém ich bude automaticky pridelovať objednávkam s týmto konkrétnym typom dodania. Zadať si môžete, samozrejme, aj typ zásielky, ktorý ním zvyčajne posielate. Ten bude prenesený do XML exportu.
Kód produktu do exportov sa používa napr. pri MKSoft alebo Inteo Eshop API exportoch pre identifikáciu. Dbajte však na to, aby ste zadávali rovnaký údaj do programu aj do eshopu.
Pošta bez hraníc - kód dopravy za vás automaticky nastaví metódu doručenia pri importe CSV súboru do Pošty bez hraníc.
Poskytovateľ odberného miesta vám umožní posielať zásielky na špeciálne miesta, kde si ich bude môcť zákazník vyzdvihnúť. Medzi najpopulárnejšie patria Zásielkovňa (SK/CZ), Geis Point (SK/CZ) či Slovenská pošta - balík na poštu. Všetky nájdete v našej ponuke.
Posielať do exportu Heureky ako určuje, ako bude tento spôsob označený v XML exporte pre Heureku (za predpokladu, že doňho chcete vkladať informácie o možnostiach dopravy). Majú širokú paletu druhov, z ktorej si určite vyberiete.
asdfasdf
Pri pridávaní dopravy volíme aj akému spôsobu platby je daná doprava určená:
Ak chceme pridať inú cenu dopravy pre Slovenskú poštu pre dobierku a inú cenu pre platbu prevodným príkazom urobíme to tak, že si najprv pridáme dopravcu „Slovenská pošta“, kde zadáme cenu dopravy napríklad 4 € a
Následne si pridáme znovu dopravu „Slovenská pošta“ kde zadáme cenu dopravy 2 € a zaškrtneme prevodný príkaz. Dobierku necháme nezaškrtnutú. Užívateľovi je tak v košíku ponúknutá cena dopravy podľa zvoleného spôsobu platby.
Zákazník je takto motivovaný k platbe prevodom, čo je pre Vás ako obchodníka často výhoda.
Platba:
Pre pridanie novej platby zvolíme tlačidlo „Pridať novú platbu“ a zadáme jej názov:
Zašle po objednávke na mail klienta aj predfaktúru
Platbe je možné nahrať ikonu
Popis slúži na stručné opísanie platby a je zobrazení v košíku pod
názvom platby.
V externej platbe definujete prepojenie na platobný modul. Pozrite si návod pre vybranú externú platbu.
Zvoľte krajinu pre ktorú je platba určená. Novú krajinu pridáme cez moduly – krajiny.
V Použiť do exportu pre volíte či sa pre túto platbu budú exportovať údaje pre konkrétnu dopravu. Ak by ste potrebovali pridať export pre iného dopravcu ako je v ponuke, kontaktujte nás.
cv
fdsf
Krajiny - nieje jazykový modul
Slúžia na určovanie odlišnej platby a dopravy pre krajinu Vášho zákazníka. V košíku sa aktivujú automaticky pridaním druhého jazyka cez admin - Moduly - Krajiny
Aktivovaním sa pridá zákazníkom do nákupného košíka, registrácie a Vám do Nastavení platby možnosť zvoliť krajinu. Zákazníci, ktorí si pri registrácii zvolia príslušnú krajinu, dostávajú v košíku ponuky platby a dopravy rovno podľa ich krajiny.
Vloženie google maps do hlavičky stránky
Vloženie google maps do hlavičky stránky
Prejdeme na stránku http://maps.google.com, kde si vyhľadáme požadovanú lokáciu. V ľavej časti klikneme ikonku „Zdieľať“ a prepneme sa na záložku „Vložiť mapu“. Následne zvolíme niektorú z predvolených veľkostí, prípadne nastavíme vlastnú a skopírujeme výsledný kód.
Pri vytváraní nového článku v editore klikneme na ikonku HTML, kde tento kód vložíme. Po uložení sa nám mapa zobrazí v náhľade.
Vloženie google maps do pätičky stránky
Prejdeme na stránku http://maps.google.com, kde si vyhľadáme požadovanú lokáciu. V ľavej časti klikneme ikonku „Zdieľať“ a prepneme sa na záložku „Vložiť mapu“. Vygenerovaný HTML kód si skopírujeme napr. do poznámkového bloku, aby sme ho videli celý. Obsahuje HTML tag IFRAME, ktorý má niekoľko atribútov v tvare atribút=“hodnota“. Nás zaujíma ten s názvom „src“, skopírujeme si teda jeho hodnotu (adresa medzi úvodzovkami).
V administrácii systému pôjdeme do sekcie Moduly -> Spodné články, kde vytvoríme novú kategóriu. Do parametra „Google Maps odkaz“ vložíme skopírovanú adresu a uložíme.
Vylučovanie produktov pre exporty
Vylučovanie produktov pre exporty
Vylučovanie produktov pre exporty je možné robiť na úrovni produktu a kategórie. Produkt tiež viete vylúčiť iba pre vybraný export.
Vylučovanie produktov na úrovni produktu:
V detaily produktu sa nachádza možnosť "Vylúčiť z exportov pre tento jazyk"
Vylučovanie produktov na úrovni kategórií:
Pri editácií kategórie zvolte: "Vylúčiť z exportov"
Aby bolo možné produkt vylúčiť len pre vybrané exporty, každé vylúčenie či už cez produkt, alebo kategóriu podlieha funkcii exportu:
Kde po editácií exportu nájdete funkciu:
Prepojenie na sms bránu
UPRAVENÉ 4.7.2016
Prepojenie na sms bránu
Eshop v najvyššej verzii podporuje aj odosielanie informačných SMS správ (vhodné napr. pri odoslaní objednávky). Riešenie je pripravené v spolupráci s bránou www.sms.lab.sk ponúkajúcej svoje služby za veľmi výhodné ceny. Ak s nimi podpíšete zmluvu, bude Vám pridelené integračné ID a kľúč, ktoré je potrebné zadať v Nastavenia –> Konfigurácia –> Základné nastavenia.
Takto vyzerajú formulárové polia:
Následne cez Objednávky -> Statusy objednávok a úpravu konkrétnej položky môžete určiť, či a aký text sa má po jej nastavení formou SMS odoslať.
Google Translate API
Google Translate API je jednoduchou a rýchlou cestou, ako sa dopracovať ku hrubému prekladu nie len produktov, ale aj celého systému. Neodporúčame však spoliehať sa naň úplne, vždy je potrebné dané frázy skontrolovať.
Jednotlivé API sa používajú v tzv. "projektoch", na zoznam ktorých sa dostanete pomocou tlačidla "GO TO THE PROJECTS PAGE".
Nový vytvoríte cez odkaz "CREATE PROJECT", kde vyplníte jeho názov a uložíte. Môže to trvať nejaký čas, majte preto trpezlivosť.
Keď si ho otvoríte, dostanete sa na jeho nástenku. Kliknite na "Enable and manage APIs".
K zoznamu podporovaných API sa dostanete prostredníctvom "ENABLE API".
Vpravo dole kliknite na "Translate API".
Na nasledujúcej stránke môžeme konečne API povoliť tlačidlom "ENABLE".
V ďalšom kroku je potrebné si vytvoriť prihlasovacie údaje, prejdite teda na "Credentials" v ľavom menu.
Kliknite na "Create credentials".
Z vyvolanej ponuky si vyberte možnosť "API key".
V ďalšom okne teda dostanete nový kľúč, ktorý sa bude pridávať do požiadavok na preklad. Z bezpečnostného hľadiska je vhodné obmedziť jeho funkčnosť na základe určitých podmienok. Urobíte tak cez "RESTRICT KEY".
Pre webové stránky je odporúčaná voľba "HTTP referrers", kde zadáte požadovanú doménu. Pre prehľadnosť si môžete zmeniť názov kľúča. Vykonané úpravy uložte tlačidlom "Save".
Keďže preklad väčšieho objemu textov je spoplatnený, v ďalšom kroku si vyplníte platobné údaje. Na hlavnej stránke projektu si otvorte ponuku prostredníctom tlačidla v ľavom hornom rohu.
Prejdite na odkaz "Billing".
Vytvorte si nový platobný účet cez "CREATE BILLING ACCOUNT".
Vyberte si krajinu a voľbu potvrďte. V ďalšom kroku vyplňte všetky požadované údaje, po čom vám už bude služba plne k dispozícii.
V administrácii eshopu prejdite do sekcie Nastavenia - Konfigurácia - záložka Základné nastavenia - modrý odkaz Google Translate API.
Vygenerovaný kľúč zadajte do príslušného textového poľa.
Preklad produktov sa uskutočňuje z ich zoznamu. Po kliknutí na "Automatický preklad produktov" si môžete zvoliť zdrojový a cieľový jazyk a operáciu spustíte tlačidlom "Prelož". Majte, prosím, na pamäti, že to môže zabrať aj niekoľko minút. Prekladajú sa názvy, popisy, SEO údaje a hodnoty náležitostí.
Texty systému preložíte v sekcii Nastavenia - Preklady textov. Pomocou formulára si vyfiltrujte frázy cieľového jazyka a použite tlačidlo "Google Translate". Na koniec je potrebné vytvoriť prekladový súbor, čo urobíte odkazom "Vytvoriť prekladový súbor".
Preklady
Preklady
Systém ponúka možnosť kompletného prekladu používateľskej aj administrátorskej časti.
Základné texty, s ktorými sa stretne používateľ je možné upravovať cez administráciu -> Nastavenia -> Preklady textov
Vytiahnuť slová do prekladu
V prípade, že boli v rámci projektu do šablóny dopĺňané nové výrazy, je potrebné ich pomocou tohoto tlačidla načítať do databázy.
Vytvoriť prekladový súbor
Toto tlačidlo premieta preložené texty z databázy na stránku. Po dokončení prekladov je ho teda potrebné použiť. Zmena sa Vám prejaví do hodiny kvôli cachovaniu informácií pre rýchlejšie načítavanie stránky.
Import / Export
Slúži na importovanie alebo exportovanie už existujúceho slovníka s frázami.
Google Translator
Po napojení e-shopu na API Google Translator pomocou neho dokážete preložiť všetky texty. Je to však spoplatnené a preklad do jedného jazyka výjde asi na 10€.
Prácu a nájdenie textu Vám uľahčí filter.
Výsledky môžete filtrovať na konkrétny jazyk.
Ako hľadaný výraz zadávate vždy pôvodnú slovenskú frázu, resp. jej časť.
Preložený výraz zadávate, ak hľadáte už preloženú frázu a neviete ju nájsť pomocou predchádzajúcej možnosti.
Ak sa Vám to nepodarí ani tak, je možné, že výraz je poskladaný z dvoch rôznych fráz. Skúste teda zadať iba jeho časť.
Stav prekladu
V zozname fráz máte možnosť označiť, či ste si už daný výraz preložili alebo nie, a to kliknutím na červenú guličku, ktorá sa zmení na zelenú fajku. Následne môžete filtrovať iba nepreložené výrazy.
Odporúčame neprekladať e-shop tak, že preložíte všetky frázy, ale postupným prechádzaním používateľskej časti. Ušetrí Vám to veľa času, pretože s niektorými sa používateľ ani nestretne. Treba si však dať pozor na podstránky ako je môj profil, zmena údajov, zle zadané údaje - upozornenie používateľa, zle zadaný zľavový kupón.
Vytvorenie kategórií pre jazyky
V spodnej časti obrazovky zvoľte jazyk, ktorý chcete upravovať. Následne môžete upravovať názov už existujúcej kategórie alebo vytvoriť novú.
Preklad produktov
Opätovne si v spodnej časti obrazovky zvolíte požadovaný jazyk, po čom systém pri úprave automaticky načíta prislúchajúce texty.
Preklad automatických správ
Nájdite si sekciu administrácia -> Nastavenia -> Automatické správy.
V spodnej časti obrazovky zvoľte jazyk.
Kliknutím na názov článku sa dostanete do režimu úprav a budete môcť zmeniť požadované texty.
Pod samotnou správou sa nachádza druhý editor, kde máte popísané, aké značky môžete používať. Tieto načítavajú konkrétne údaje z databázy a zobrazia ich používateľovi vo výslednom texte.
Veľkoobchod
UPRAVENÉ 1.7.2016
Veľkoobchod:
Pre veľkoobchodný predaj aktivujte možnosť Povoliť veľkoobchod v sekcii Nastavenia -> Konfigurácia -> Nastavenie fakturácie. Nezabudnite si pri celom sortimente vyplniť veľkoobchodné ceny.
Ak chcete niektorému zo zákazníkov ceny ešte znižiť, môžete mu nastaviť zľavu.
Po kliknutí na ceruzku nájdete v spodnej časti stránky takéto nastavenia:
Zľava pre používateľa (%) určuje plošnú zľavu v percentách na všetok tovar. Niekedy však chcete upraviť cenu iba pri časti položiek. V takom prípade sú Vám k dispozícii tlačidlá Zľavy na kategórie a Zľavy na produkty.
Odporúčame vytvorenie podstránku veľkoobchod, kde si umiestnite informácie o tomto spôsobe spolupráce.
Keď chcete svoj tovar ponúkať ďalej formou XML feedov, určite si pozrite návod na prácu s nimi.
Vyskúšajte si plnú verziu úplne zdarma
Stále váhate ? Pozrite si ako funguje e-shop od nás. Bez akýchkoľvek záväzkov